Tal i Los Angeles.

Hej Los Angeles!
Vad trevligt det är att få vara tillbaka i Kalifornien!

Vad vi behöver just nu är ett ärligt ledarskap och en sann förändring, och det är därför jag ställer upp som president kandidat.
Nu, mer än någonsin behöver den här kampanjen handla om problemen som möter den amerikanska befolkningen.
En tidsperiod med många osäkerheter har smugit sig in på oss.

Vi är inne i den värsta ekonomikrisen någonsin sedan den stora depressionen. Varken stora eller små företag kan få lån och kan därför inte anställa ny personal eller betala den redan befintliga personalen, detta leder till en stor arbetslöshet.

Om jag blir president så ska jag ta tag i de problem som omfattar sjukvården, som bara har skjutits upp tidigare. Detta är ett mycket personligt problem då jag själv har en närstående som har blivit illa behandlade av sitt försäkringsbolag.

Det enda som kommer att förändras för dig som har en sjukförsäkring är kostnaderna. De kommer självklart att bli lägre.
Du som patient ska alltid behandlas med största respekt och få den behandlig du behöver.
 Inget försäkringsbolag ska kunna diskriminera dig som  person.

Sjukförsäkring till barnen är något helt självklart, en försäkring som kan användas hela världen över. Vi tänker på de unga i vårt samhälle, de är vår framtid.
Så om vi alla hjälps åt, kommer vårt samhälle snart att vara förstaklassigt.
Om du investerar i oss så kommer vi investera i dig!

Tillsammans så kan vi inte förlora. Och jag behöver dig för att få det att hända.
Om du vill att de fyra nästkommande åren ska se ut som de åtta senaste, då är jag inte din presidentkandidat. Men om du vill ha en riktig förändring, en förändring i ekonomin, arbetslösheten, skatterna och sjukvården, då vill jag att du knackar några dörrar, ringer några samtal, pratar med dina grannar och ger mig DIN röst.
Jag lovar dig att du och jag -tillsammans- ska förändra det här landet och den här världen.
Jag ser fram emot en förändring, med framtiden i fokus, en sann förändring!

Tack,

Gud välsigne dig och låt Gud välsigna Amerika!


Kommentarer
Postat av: GM

Kan du likna dig vid någon känd person genom utseendet eller sättet? =)

2008-11-13 @ 13:35:42
URL: http://garbomannen.blogg.se/
Postat av: Anna

Välskrivet tal, har ni skrivit detta själva? isåfall förtjänar ni högsta betyg!

2008-11-20 @ 19:21:10
URL: http://blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0